Decàleg per a la millora de la nutrició

dels més petits i petites

  • No abusar de cremes i purés, és imporant que els nens i nenes aprenguin a mastegar. Aconseguiran així un bon desenvolupament dental i una bona salut digestiva.
  • Vigileu la quantitat de les racions. Adaptant-les a l'alçada, el pes, el sexe i l'activitat física diària que fan els vostres fills.
  • Evitar l'excés de sal. Recordeu menjar amb moderació els aliments rics en sodi (embotits, conserves...) per a prevenir la hipertensió i l'obesitat.
  • És important fer cinc àpats al dia. Us será més fàcil dur a terme una alimentació equilibrada.
  • Implicar a l'infant en tasques relacionadas amb els àpats. Com parar taula, fer la compra o cuinar tots junts. Són bons moments per a introduir-les les propietats dels aliments i el seu origen.
  • Les postres són molt importants. És un bon moment per introduir la fruita, ocasionalment també podeu optar pels làctics com formatge fresc o iogurt natural.
  • L' aigua és la millor opció. És preferible que els refrescs, begudes gasoses o sucs envasats es prenguin de forma ocasional.
  • Snack's o pica-pica saludables. Com trossos de fruita, un grapat de fruits secs, bastonets de verdures, tomàquets cherry…
  • En la varietat està el gust... i la salut! Barregeu verdures de diferents colors, proveu d'incorporar l'arròs i els cereals en totes les seves varietats i introduïu de tant en tant fruites poc habituals.
  • Eduquem amb l'exemple. Perquè el vostre fill adquireixi uns bons hàbits, proveu de tastar nous aliments, menjar peix amb regularitat i esmorzar abans de sortir de casa.
Descarregar PDF

Vols saber més?

Aconsegueix més respostes consultant les "Preguntes freqüents" que inclouen enllaços d'interès.

Preguntes freqüents

Vols saber com ser un consumidor responsable? No t’oblidis que una bona alimentació també ajuda a millorar el nostre entorn.

Consells consum responsable