|Título apartado|

  • Com puc afavorir la seva autonomia a l'hora de dinar?

    És recomanable preparar plats únics amb tots els grups d'aliments inclosos (verdures, proteïnes i cereals o aliments energètics), respectar els seus senyals de gana i de sacietat i deixar que utilitzin els coberts i el got i/o la tassa, encara que es taquin. A més a més, procureu reforçar-los positivament cada cop que intentin fer les coses. La creativitat a l'hora de presentar el plat juga un paper molt important. Utilitzar verdures mini i crear dibuixos amb els diferents aliments, com cares o paisatges, pot motivar-los a menjar. Finalment, es recomana que tota la família segui a la taula ja que els adults som el seu referent. A més, seguir les mateixes pautes o rutines cada dia ajuda a interioritzar aquests hàbits.

  • És recomanable el consum de pa de motlle durant la infància?

    El col·locarem a la base de la piràmide amb la resta de carbohidrats, comptabilitzant entre les 4 i 6 racions diàries recomanades. Per a ells és una bona forma de prendre pa, ja que amb el canvi de dentadura a molts nens i nenes se'ls complica la masticació d'aliments durs, així que el tractarem com si fos pa blanc.

    + info
  • Hi ha aliments no recomanats per a nens i nenes d’aquestes edats? (2-3 anys)

    Una vegada seguida tota la introducció alimentària dels primers mesos de vida no hi ha cap aliment que no estigui permès; poden menjar de tot i han d'anar provant tot tipus d'aliments. És recomanable que afavorim la introducció de tot tipus de cereals, carns, peixos, fruites i verdures ja que quants més aliments provin en aquesta època i més normalitzats estiguin, més fàcil serà que els mengin de més grans.

    + info
  • Són iguals tots els tipus de cereals?

    Els cereals formen part de la base de la piràmide de l'alimentació saludable i es recomana consumir entre 4 i 6 racions diàries (preferiblement que aquests siguin integrals, perquè sadollen més pel seu contingut en fibra). El pa és una forma saludable de consumir cereals.

    Els cereals són rics en hidrats de carboni o glúcids, encarregats d'aportar-nos l'energia necessària per realitzar totes les nostres funcions vitals i activitats diàries.

    Hem d'excloure una part dels "cereals propis de l'esmorzar" ja que solen contenir xocolata i destaquen pel seu alt contingut en sucres. En aquest cas es recomanaria el seu consum ocasional. Per conèixer el contingut nutricional del producte podem consultar el seu etiquetatge.

    + info
  • Els sucs es comptabilitzen en el consum diari recomanat de fruites?

    Un got de suc natural equivaldria a 1 de les 3 racions de fruita diària recomanades per la piràmide de l'alimentació saludable. Els sucs envasats, en general, solen portar sucres afegits i les quantitats reals de fruita que contenen moltes vegades són molt baixes, de manera que els indicarem que els hem de posar a la part superior de la piràmide que recomana el seu consum ocasional.

    + info
  • Què són els productes locals o de km0?

    Els productes locals són aliments que es produeixen en un lloc determinat, el més a prop possible del consumidor, en un radi d'acció de 100 quilòmetres com a màxim. El seu consum és molt recomanable ja que, entre altres beneficis, conserven millor el seu sabor i les seves propietats nutritives i afavoreixen el desenvolupament econòmic de la zona.

    És important aclarir que no tots els productes denominats "eco" són de proximitat. No obstant això, el fet de ser un producte local ens indica que, en reduir les distàncies de transport, estalviem en combustible i emissions de CO2 a l'atmosfera, de manera que contribuïm a preservar el medi ambient.

    + info
  • Què són els productes de temporada?

    Són aquells que es consumeixen quan es troben en el seu moment òptim, tenint en compte el seu cicle natural. La majoria d'ells són fruites i verdures i destaquen per tenir

    major aportació nutricional i un millor sabor, ja que mantenen les seves propietats, així com la seva producció és més respectuosa amb el medi ambient. Es recomana consumir 5 racions de fruita i verdura al dia repartides al llarg de tota la jornada, sent important menjar sempre en el dinar i en el sopar verdura, ja sigui en forma d'amanida, a la planxa, al forn o al vapor, i repartir les fruites en la resta d'àpats, com per exemple, en l'esmorzar i en el berenar.

    + info
  • Com puc consultar la informació nutricional d'un producte?

    Les etiquetes dels productes ens donen tota la informació necessària per conèixer els ingredients i determinar com és de saludable un determinat aliment. A més del contingut nutricional trobem informació sobre el tipus d'envàs, la data de caducitat o consum preferent, nom legal, ingredients, quantitat de producte, etc.

    + info
  • Com puc evitar malgastar aliments?

    Planificar els nostres menús de manera setmanal i realitzar la nostra llista de la compra a partir d'aquesta planificació ens serà de gran utilitat no només per a la nostra salut, també per evitar malbaratar aliments, sent més responsables amb la societat i amb el medi ambient.

    + info

Hi ha un nadó a casa?

Consulta els teus dubtes